هیئت محبین العسکریه قوچان

بایگانی
آخرین مطالب

متن مداحی شهادت حضرت عباس (ع)

شنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۱۹ ب.ظ

تو مشک سقا یک جرعه آبه
اون برمی گرده بابا
مشکو آورده دختری
شده تو خیمه قحط آب
دیگه نداره تاب موندن
طفل شیش ماهه ی رباب
رفته عمو جون کنار دریا علی نخواب
کار عمو جون نشد نداره میاره آب
امــــــــــــــــــــام حســــــــــــــــــــین (ع)
اگر چه که دست من آقا
به ضریح تو نمیرسه
ولی به تو میرسه صدام
همه درا بسته شه به روم
غیر در خونه ی شما
در این خونه است که من گدام
اومدم رو سیاه ولی
دوست دارم رو سیاه نرم
کمکم کم آقای من
دیگه سمت گناه نرم
شبی نیست که تو رویاهام
توی صحن تو راه نرم
کمکم کم آقای من
دیگه سمت گناه نرم
قول میدم که تو کربلا
طرف قتلگاه نرم
کمکم کم آقای من
دیگه سمت گناه نرم
آقام ای آقام ای یا ایها لعزبز


متن مداحی شهادت حضرت عباس (ع) به سبک شور با نوای حاج روح الله بهمنی -( دلبری سروری محشری )

ساقی ساقی،ساقی ساقی
ساقی کربلا
دلبری سروری محشری
نایب ِ ساقی ِ کوثری
وقتی علم می گیری به دوش
یک تنه لشکر حیدری
دست خدا شده دست تو
کسی ندیده شکست تو
آقا مسلمونا جای خود
مسحی ام شده مست تو
لقب تو عشق ِ عباس
نسب تو عشق ِ عباس
ساقی ساقی،ساقی ساقی
ساقی کربلا
ای پدر فضل و ادب
تویی مشاهیر عرب
زبان زبان آغاز شد
قصه ی تو ای تشنه لب
پشت و پناه زینبین
اسیر تو همه عالمین
دست منو پرشال تو
یا کاشف الکرب الحسین
ساقی ساقی،ساقی ساقی
ساقی کربلا
اسیرمُ در بند تو
بهشت من لبخند تو
نام مقدس فاطمه
حک شده برسرقلب تو
مرکز دولتت علقمه
گل پسر بی بی فاطمه
به سیدالشهدا قسم
غلام مادرتیم همه
ساقی ساقی،ساقی ساقی
ساقی کربلا


متن مداحی شهادت حضرت عباس (ع) با سبک با نوای محمد رضا طاهری -( بد جـور سرت بـه دردِ سـر افتاده )

بد جـور سرت بـه دردِ سـر افتاده
در اَبـرویِ تـو زخـمِ تـبـر افتاده
با آب چه کرده ای که آتـش شده و
دنـبـالِ لـبِ تـو در بـه در افتاده
بر سینه­ی تو که خواهشِ اصغر(ع)داشت
یـک عـلقـمـه تـیـر بیشتر افتاده
ایـن معجـزه­ی پـیمبرِ علقمه است؟
هـر گـوشه ای یـک تکه قمر افتاده!
از ایـن همه زخـمِ رویِ هـم فهمیدم
یـک لشکرِ نـیـزه بـا تـو در افتاده
یا جایِ سه شعبه یا که ...وای از دلِ من
چـشمِ تـو ز حـدقه بـه نـظر افتاد؟
از ضـربِ عمـودِ آهـنِ سخت و صقیل
انـگار بـه شـانـه نصـفِ سر افتـاده
امـکانِ تـکان دادنِ تـو اصلاً نیـست
عبـاس(ع) بـه صحـرا چـقـدر افتاده
بـرخیـز امـامِ بـی کسی را دریـاب
در پـیـشِ تـو مثـلِ مُحتـضر افتاده
سـردارِ رشـیـد قـابـلِ بـاور نیست
ایـنـقـدر قـدِ تـو مُـختـصر افتاده
ای سـاحـلِ امیـد، هـمـه زنـدگیم
بـعـدِ تـو بـه امّـا و اگـر افـتـاده
انـگشت نـمـایِ لـشکـرِ هـلهـله ام
دنـبـالِ دلـم خـونِ جـگر افـتـاده
از دامـنِ فاطمـه(س) بـه مـعراج بـرو
طـیّـار تـریـنِ بـال و پـر افـتـاده
این ضـجّه­ی پـوشیه­ی ناموسِ من است
بـر خیـز که خیـمه در خـطر افتـاده
گـوشـواره­ی دختـرانِ مـن می لرزد
در مـعـرضِ حمـله بـیـشتر افتـاده

شاعر : علیرضا شریف


متن مداحی شهادت حضرت عباس (ع) -( شمشیرها به بغضِ تو هیهات می کنند )

شمشیرها به بغضِ تو هیهات می کنند
شرمِ مـرا از آمـدن اثبات می کنند
تا آب را بـه خیمه برم دستهای مـن
افتاده اند سـرخ و مناجات می کنند
حالا که رویِ دیدنتان نیست بهتر است
از خـون تمامِ آینه را مـات می کنند
از پشتِ نخل هـای کمین آمـده مرا
در زیـرِ پای خویش ملاقات می کنند
غـوغای زخم های تنِ قطعه قطعه آه
شـرمنده ام ز مـادرِ سادات می کنند
کِل می کِشند پشتِ امامـت شکسته شد
حالِ تـو را به طعنه مُـراعات می کنند
با ضربِ دستِ حرمله چشمی که دیده است
بـازیِ مـوجِ آب مـجـازات می کنند
نوبت رسیده است بـه تـقسیـمِ مُصحَفم
نه حزب و سوره، پخش به آیات می کنند
بر تیرهـای روی تـنـم پـا گـذاشتـه
خیمه بـه خیمه صحبتِ سوغات می کنند
آن نیزه ها که از تنِ مـن سهم بُـرده اند
بـا خنده بر بـقیـه مبـاهـات می کنند
بیهوده نیست لـشکریان حـرص می زنند
دارند ماهِ عـلقـمه خـیـرات مـی کنند
با این غرورِ زخـمیِ مـن خـواهرِ تـو را
در سلسله مـسافـرِ شـامـات مـی کنند

شاعر : علیرضا شریف


متن مداحی شهادت حضرت عباس (ع) با سبک با نوای حاج محمد رضا طاهری -( علقمه موج شد، عکسِ قمرش ریخت به هم )

علقمه موج شد، عکسِ قمرش ریخت به هم
دستش افتاد زمین، بال و پرش ریخت به هم
تا که از گیسویِ او لخته­ی خون ریخت به مشک
کیـسویِ دختـرکِ منتـظرش، ریخت به هم
تیـر را با سـرِ زانـوش کشیـد از چشـمش
حیف از آن چشم، که مژگانِ ترش ریخت به ه
خواهرش خورد زمین، مادرِ اصغر(ع) غش کرد
او که افتاد زمیـن، دور و برش ریخت به هم
قبـل از آنیـکه بـرادر بـرسـد بـالیـنش
پـدرش از نجف آمـد، پدرش ریخت به هم
به سـرش بـود بیـاید به سـرش ام بنـین()
عوضش فاطمه(س) آمـد به سرش ریخت به هم
کِتـف ها را کـه تکان داد، حسیـن(ع) افتـاد و
دست بگذاشت به رویِ کمـرش، ریخت به هم
خواست تـا خیمه رساند، بغـلش کـرد، ولی
مـادرش گفت به خیـمه نبرش، ریخت به هم
نـه فقط ضـرب عمـود آمـد و ابـرو وا شد
خورد بر فرقِ سرش، پشتِ سرش ریخت به هم
تیـر بود و تبـر و دِشـنه، ولـی مـادر دید
نیزه از سینه که ردّ شد، جگرش ریخت به هم
بـه سـرِ نیـزه ز پهـلو سرش آویـزان بود
آه بـا سنگ زدنـد و گـذرش ریخت به هم

شاعر : حسن لطفی


متن مداحی شهادت حضرت ام البنین با سبک زمینه با نوای محمود کریمی -( باز برای مشک تو عباس )

باز برای مشک تو عباس
چشم من و خواهرت دریاس
من دیگه کنیزتم مادر
مادر تو حضرت زهراس
ممنونم فدایی غریب کربلا شدی
ممنونم که آخرش برا حسین فدا شدی
ای برای دستات
ای برای چشمات
ای برای اشکات
من بمیرم مادر
ای سر بر نیزه
کشته ی سرنیزه
ای برای زخمات
من بمیرم مادر
روز روشنم شب تاره
حال و روز مادرت زاره
هرکی با تو کربلا بوده
مثل من برات عزاداره
میدونم چی شد کنار علقمه پرت شکست
میدونم چی شد که روی نیزه ها سرت شکست
سرو رعنای من
ماه شبهای من
ای برای دردات
من بمیرم مادر
روی خاک افتادی
تشنه لب جون دادی
ای برای اشکات
من بمیرم مادر
ای برای دستات
ای برای اشکات
ای برای چشمات
من بمیرم مادر
از غم تو قد خمیدم من
از همه عالم بریدم من
دل خوشی اینه فقط مادر
پیش زهرا رو سفیدم من
زینب گفت برادرم رسید و لب نزد به آب
زینب گفت که تا ابد شرمنده شیم من و رباب
علقمه غوغا شد
مادرت زهرا شد
چشم تو دریا شد
من بمیرم مادر
پیش پای زهرا
اسممو آوردی
رو سفیدم کردی
من بمیرم مادر
ای برای دستات
ای برای چشمات
ای برای اشکات
من بمیرم مادر
حسین(ع)


اشعار شهادت حضرت ابالفضل العباس با سبک زمینه از سید مجید بنی بنی فاطمه -( غم بچه ها شده غم چشای ساقی )

غم بچه ها شده غم چشای ساقی
صدای اخا نوحه ی رو لبای ساقی
دعا میخونه یه دختری برای ساقی
عمو عمو عمو
تو چشاش پر از بارونه کی میای عمو عباس
داره دختری میخونه کی میای عمو عباس
علمت کو عموی خوبم عمو عباس
تو نرو تا که پا نکوبم عمو عباس
عمو عباس علمت کو عموی خوبم
عمو عباس تو نرو تا که پا نکوبم
گل سرخ عشق از تشنگی خسته و زرده
تمام حرم توی دلاتون پر درده
میگن بچه ها عمو چرا بر نمی گرده
عمو عمو عمو
چشم بچه ها حیرونه کی میای عمو عباس
رقیه داره میخونه کی میای عمو عباس
علمت کو عموی خوبم عمو عباس
تو نرو تا که پا نکوبم عمو عباس
عمو عباس علمت کو عموی خوبم
عمو عباس تو نرو تا که پا نکوبم
علی اصغرم گلی که دیگه تا نداره
از ابر نیگاش روی سر حرم میاره
داره با چشاش میخونه با ماه و ستاره
عمو عمو عمو
گریه میکنه الاله کی میای عمو عباس
گهواره میگه با ناله کی میای عمو عباس
علمت کو عموی خوبم عمو عباس
تو نرو تا که پا نکوبم عمو عباس
عمو عباس علمت کو عموی خوبم
عمو عباس تو نرو تا که پا نکوبم
عمو عباس بابامو تنها نذاری
عمو عباس روی قلبش پا نذاری
عمو عباس دل اهل حرم کبابه
توی خیمه چشم به رات چشمای ربابه


شعر و سبک زمینه شهادت حضرت ابوالفضل (ع) -( گفتی ادرک اخا اشک چشمام در اومده )

گفتی ادرک اخا
( اشک چشمام در اومده)
فهمیدم مادر اومده
با حال مضطر اومده
گفتی ادرک اخا ،
غم تو قلبم به پا شده
خیمه ماتم سرا شده
حالا وقت عزا شده
وای دل من شد زار،(ندارم غمخوار)
پاشو از رو خاک،علم و بردار
میبینم از دور،تیر و سر نیزه
از حرم پیداست،چقدر نیزه...
سمتت دویدم و،از غم خمیدم و
اما دو دستت و،ندیدم و...

(عباس مرو مرو)
********
پاشو ای لشگرم
روزم بی تو شده سیاه
می بینی توی خیمه گاه
رقیه مونده چشم به راه
پاشو ای لشگرم
خیمه از غم قیامته
دشمن بی تو چه راحته
از حالا فکر غارته
وای قمرم افتاد،سپرم افتاد
تو که افتادی،(سپرم) افتاد
تو بری میشه،پشت من خالی
من برم خیمه،با کدوم حالی ؟
ساقی علم بزن،سر به حرم بزن
پاشو جلو چشام،قدم بزن

(عباس مرو مرو)
********
خیلی بی کس شدم
تنها موندم بدون تو
(جونم بسته به جون تو)
دیدم اشک روونتو
خیلی بی کس شدم
اشکام می بینی جاریه
زینب بی تو..."چه کاریه"؟!
سهمش ناقه سواریه
وای کشتن آقاتو،جلو چشماتو
بریدن ای وای،دوتا دستاتو
مشک بی آبه،قاتل جونت
از دوتا چشمات،می ریزه خونت
دریا کنار رود،حق تو این نبود
بر فرق حیدریت،زدن عمود

(عباس مرو مرو)
********

شاعر : میلاد قبایی


دانلود سبک زمینه شب تاسوعا از سری سبک های محرم 93 -( تکیه گاه حرم میر و سردار لشکرم )

تکیه گاه حرم
میروسردارلشکرم
پشت و پناه خواهرم
عباسم اى برادرم
توزمین خوردى و
تیرمیکشه کمرمن
غرق خون شد جگر من
خاک غم شدبه سرمن
واى،غم هجرونِ،توخمیدم کرد
دیگه از دنیا،ناامیدم کرد
اى علمدارم،بهترین یارم
بى توعباسم،تمومه کارم
دیگه شدم غریب،به مادرم قسم
پاشو ببین داداش،که بى کسم

سقای تشنه لب۳
********


سخته باورکنم
که دیگه بی برادرم
از پا افتاده لشکرم
دلواپسم برا حرم
غصه ی رفتنت
دنیاموکرده زیرورو
واى ازطفلاى بى عمو
ازبى حیایى عدو
واى،ازتن پارت،که شده غارت
پاشوکه زینب،شده بیچاره ت
خدا می‌دونه،چه غمی داره
خیمه هایی که،بی علمداره
عباس امید من،عباس پناه من
ای تکیه گاه من،سپاه من

سقای تشنه لب۳
********
چطوری جا شده
اینهمه تیر تو بدنت
پاره پاره شده تنت
قدّم خم شد تا زدنت
شده فرقِ سرت
غرق بخون برادرم
پاشو از جا دلاورم
غارت میشه  بی تو حرم
ای،پسر زهرا،قمر طاها
میری و بی تو،می‌مونم تنها
بی تو قلبم از،تپش افتاده
قتلگاه من،شده آماده
ساقی با وفا،ای صاحب لِواء
باشه قرارمون،رو نیزه ها

سقای تشنه لب۳
********

شاعر : بهمن عظیمی


اشعارشور شب نهم محرم باسبک کربلائی جواد مقدم -( دل منو حرم تو برده،اشک منو دیگه درآورده )

دل منو حرم تو برده،اشک منو دیگه درآورده
دلم آخه به تو گره خورده،گره خورده،گره خورده
دنیا و عقبای من،امروز وفردای من         علی علی
ای شور شب های من،رویای زیبای من     علی علی
طوبای رعنای من،ذکرت مسیحای من       علی علی
آقا به خاک نجف،کی می رسه پای من       علی علی
اسم توروبه سینه نوشتم،خوب و بدم و زیبا و زشتم
اگر بپذیری تو بهشتم،تو بهشتم،توبهشتم
دائم خمارتوأم،مست از سه تار توأم          علی علی
مرغ مزارتوأم،من ریزه خوار توأم           علی علی
با لای دار توأم،من جان نثار توأم             علی علی
چون تیغ برنده ام،از ذوالفقار توأم          علی علی
[(حیدر مددی)3مددی مددی یا مولا یا مولا]2
عالمی پیش تو زیر دینه،هرچی دیوونه تو عالمینه
به زیرعلم یا حسین یاحسین یاحسین
روح بلند خدا،ای مقصد انبیاء                      علی علی
سردار خیبر گشا،مولای یا مرتضی               علی علی
ما فوق هر ماوراء،تو حاضری هر کجا           علی علی
تویه لباس یل ام البنین کربلا              علی علی
[(حیدر مددی)3مددی مددی یا مولا یا مولا]2
قلب ودلمو،آب وگلمو،دارم من ازت همه حاصلمو           ثارالله ثارالله
امروز وفردای ما دنیا وعقبای ما فدات
باهر تپش هر نفس از عمق دل می زنم صدات
هرکی فدائیت نشد،آقا فدائیت میشم خودم
اصلا برای همین من گریه کن سینه زن شدم


اشعار واحد شب نهم محرم با صدای محمود کریمی -( خیمه ها پریشونه، مادری حراسونه )

خیمه ها پریشونه، مادری حراسونه
نوحمون، عمو جونه
(ای عمو، عمو عباس)3
تشنگی امونم رو برده، جونمون رو به لب آورده
(دیر بیایی، علی اصغر مرده)3
خیمه ها پریشونه، مادری هراسونه
نوحهمون، عمو جونه
(ای عمو، عمو جانم)3
دیگه نمی بینه چشام، به علقمه مونده نیگام
دلم برات شور میزنه،
بیا دیگه آب نمیخام
خیمه ها پریشونه،مادری هراسونه
نوحه مون،عمو جونه
(ای عمو، عمو جانم)3
یا حسین تو رو دارم،سر رو خاک نمیزارم
(ای عمو، عمو جانم)3
قوت دل بابایی تو، نعمت حرم مایی
تو غیرت دل دریایی تو
خود تو هم شعله وری، تو از همه تشنه تری
بین شریعه نکنه، بخاطر حرم آب نخوری
(ای عمو، عمو جانم)3
آسمون که کبوده، علقمه پر دوده
صحبت از یه عموده(ای عمو جان)2
رفتی و پریشونم کردی
این همه نگرونم کردی
کی میخاد به حرم بگردی عمو
(ای عمو ، عمو جانم)3
بابامدبگه یار نداره،حرم علمدار نداره
عمه داره گوشواره ی ، رقیه رو در میاره
هر چند که دیر کرد ، بر می گردد
نومید از او نگردد بر می گردد
اینقدر رباب بر سر و سینه نزن
چون قول که داد مرد بر می گردد
چون کو دلت قرص که گرمست دلم
با آب زلال و سرد بر می گردد
دستش برسد به آب و آبی به لبش
اصلا ورق نبرد بر می گردد



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی