هیئت محبین العسکریه قوچان

بایگانی
آخرین مطالب

متن مداحی حضرت علی اصغر(ع)

شنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۴، ۰۵:۳۱ ب.ظ

زمینه شهادت حضرت علی اصغر (ع) -( چشاتو وا کن که قد مادرت از غصه کمونه )

چشاتو وا کن که قد         مادرت از غصه کمونه
میترسه که بیدار نشی     برات لالایی نمیخونه
گلم دیگه نگیر بهونه/ همین روزا میریم به خونه
برات سنگ تموم میذارم من
رخت به رنگ برگ یاسه/ نگات شبیه التماسه
ولی به خدا شیر ندارم من
لالایی علی اصغرم

خدا کریمه پسرم            شاید دعام اثر بذاره
تو هم دعا کن که دیگه  آروم آروم بارون بباره
گلم میگیرمت در آغوش/ داری میری دوباره از هوش
نکن با دلم اینقدر بازی
منم شبیه تو میسوزم/ ببین سیاهه حال و روزم
چرا با مادرت نمیسازی
لالایی علی اصغرم

برات بمیره مادرت     که دست و پات رمق نداره
غصه نخور عمو جونت،   رفته فرات که آب بیاره
عطش لب تو رو سوزونده/ میاد، دیگه چیزی نمونده
نخواه از این که هست بشم پیرتر
برات چه نقشه هایی دارم/ دوماد بشی باشی کنارم
بمون عصای پیری مادر

شاعر : وحید کردلو


غزل حضرت علی اصغر (ع) -( جای گریه پسرم باز کنی لب خوب است )

جای گریه پسرم باز کنی لب خوب است
آنقدر گرم شده که نکنی تب خوب است
پیش مادر نشد آرام بگیری اما
بروی خواب کمی محضر زینب خوب است
آنقدر سوختم از هُرم لب سوخته ات
که دوام آورم از داغ تو تا شب خوب است
لحظه ای هم که شده صبر کن از حال نرو
که رقیه به همه گفته مرتب ... خوب است
برو! شاید که خدا خواست هوا ابری شد
آسمان با پدر تشنه ات اغلب خوب است
هول گهواره خالی به دلم هست ولی
نیزه دار تو اگر هست مجرب خوب است
سر تو گرچه می افتد گُلم از دوش پدر
چشم من تا ندویده سوی مرکب خوب است
اصلاً ای کاش دوباره به حرم برگردی
جای گریه پسرم بازکنی لب خوب است

شاعر : رضا دین پرور


زمینه حضرت علی اصغر از سری سبک های محرم 93 -( پریشونه دلم مُردم ای آسمون ببار )

(پریشونه دلم)
مُردم ای آسمون ببار
(واسه) این قلب خون ببار
بر منه نوحه خون ببار
تشنه لب اصغرم
لبهاتو هی به هم نزن
از تشنگی تو دم نزن
آتیش به این دلم نزن
وااای میاره سقا،(مشک پُر) آب و
تو هم ای مادر،میشی سیراب و
یه دعایی کن،عمو برگرده
آه و واویلا،خیلی دیر کرده
داره پدر میاد،دست به کمر میاد
خورشیده خیمه بی،قمر میاد

لای لای علی علی
********


دست رو دست میزنم
چشم به راه توام علی
گریونم دم به دم علی
بی تابه این دلم علی
دست رو دست میزنم
(ببین) مادر چه حالیه
محو طفل خیاله
جات تو گهواره خالیه
وااای یه تار موتو،چشم کم سوتو
حرمله ای کاش،نبینه روتو
می شنوم ای وای،صدای خندس
می بینم آقام،خیلی شرمندس
رفت پشت خیمه ها،گریون شده چرا
دیدم یه رد خون،روی خاکا

لای لای علی علی
********
پشت خیمه دیدم
گهوارت جا به جا شده
سرت از تن جدا شده
خیمه دارالعزا شده
پشت خیمه دیدم
خیره شدم به سوی تو
اومدم روبه روی تو
غرق خونه گلوی تو
وااای قبرتو کنده،شده شرمنده
سرتو مادر،به یه مو بنده
روی سر نیزه،که سر یاره
مگه جا میشه،سر شیرخواره
دلخون شده رباب،آخر نخوردی آب
حالا رو نیزه ها،یه کم بخواب

لای لای علی علی
********

شاعر : میلاد قبایی


اشعار واحد برای شهادت حضرت علی اصغر(ع) از رضا تاجیک با سبک -( صورت نوزاد و که دیدی؟ که چقدر لطیفه )

صورت نوزاد و که دیدی؟ که چقدر لطیفه
دقت نکردی به قامتش ؟!!! وای چقدر نحیفه
اگه یه وقت تابش نوری اذیت کنه چشاشو
همش با مشت کوچیکش می ماله دیده هاشو
اگه بترسه تو سکوت تکون میده پاهاشو
وای! مجسم بکن توی هلهله    کشید تیر و از چله حرمله
درست زد هدف توی اون فاصله
وای! رو دست باباش یک دفعه لرزید  با تیر سه شعبه سرش چرخید
خدایا گوشش تا گوشش برید
علی لای لای  لای علی لای لای 3

نیمه ی این روضه این بود و نیمه ی دیگه مونده
چه دستی پای حسین و تا پشت حرم کشونده
همین که داشت خاکا رو می کند ارباب ما با خنجر
دور از چشای شامیا برای دفن اصغر
یه دفعه یه صدا اومد صدای آه مادر
وای! چیکار میکنی شاه مظلومم   نریز خاک روی طفل معصومم
دیگه من از این غنچه محرومم
وای! بذار که ببینم دو چشماشو    دو چشمای مثل مسیحاشو
بگیرم خاک روی پلکاشو
علی لای لای  لای علی لای لای2

شاعر : رضا تاجیک


اشعار تک ضرب شب هفتم محرم حاج عباس طهما سب پور -( بخواب آروم عزیز جون مادر )

بخواب آروم عزیز جون مادر
             ای شیرین زبون مادر،لالایی می خونه مادر با صدای خسته
دعا می کنه تا بباره بارون،خواهرت رقیه گریون
                                      زل زده به هر دو تامون،با دل شکسته
آخه چیکار کنم برات که اینهمه حالت بده
         لب کوچیک و نازکت یه عالمه خشکی زده،چی به سر تو اومده
(روی دستم بخواب،ایشالله که توی خواب
                                  می بینی رویای آب،لالایی لالا علی)3
 (حرارت تب تو میره بالا،مونده چند روزه تو گرما)2
                                 کاش یه کم نسیم بیاد تا،باز تو جون بگیری
رویه لبا دیگه دعای صبره،آسمون بدون ابره
                                   گهوارت شبیه قبره،تشنه لب می میری
نه دیگه گریه میکنی ،نه رو لبته خنده ای
        به صورت ناخن بکش تا که بدونم زنده ای یه جوجه پرکنده ای
(روی دستم بخواب،روزای قحطیه آب
                                       شده براتو عذاب،لالایی لالاعلی)2
(روی دستم بخواب،ایشالله که توی خواب
                                  می بینی رویای آب،لالایی لالاعلی)2
اونایی که آبو روما می بندن،ریشه ی حیا روکندن
                                  هی به حال تو می خندن،وای از این زمونه
مادر تو طاقتشو نداره،این چه رسم روزگاره
                                 جای من سه شعبه داره،لالایی می خونه
حالا کناره قبرتو،چه خاکی بریزم سرم
             گلوی زخمی تو بابا،گره زده با معجرم،خداحافظ ای اصغرم
روی دستم بخواب،که رفتی وشد رباب
                                   پس از تو خونه خراب،لالایی لالاعلی
(روی دستم بخواب،ایشالله که توی خواب
می بینی رویای آب،لالای لالا علی)2

 

اشعار شور شب هفتم محرم حاج حسین سیب سرخی -( (خدامیدونه قلبم با اسمت میزنه )

 (خدامیدونه قلبم با اسمت میزنه      هنوز کربلا تموم دنیا یه منه )2
هنوز اسمت رو تو روضه میبرم     همه ی سینه زنها رو از جا میکنه
آقا ،دل این نوکراتو بردی              اما ما رو تا کربلا نبردی
باشه میشه حسرت کار هر روزم     باشه تو خیال حرم می سوزم
(لطفی کن ببین که صاف و ساده اومدم*** لطفی کن منه ز پا افتاده اومدم)2
                         [(العفو بحق الحسین)3]2
(نمی دونم چه جوری عاشق تو شدم***ولی با بدیهام آقا ردم)2
فقیرمو چیزی ندارم جزعشق تو   هین از دستم بر میادجونمو بدم
شاید تو بگی از دستت دلخونم      شاید نمی خوای نوکرت بمونم
(آقا میدونم قلب تو شکستم
                                       شاید دیگه خسته شدی از دستم )2
(حق داری که نوکرت رو راهی نکنی
                                         حق داری دیگه به من نگاهی نکنی)2
                             [(العفو بحق الحسین)3]2
نمک زندگی ما روضه ها یه تو ***عجب شب هایی دارم باروضه ها یه تو
من از روی مادر تو شرمندم حسین***(منم باید می مردم پا روضه های تو)2
به سر روی خاک صحراافتادی          بی سر پیش چشم زینب جون دادی
(تشنه سر تو از قفا بریدن                 ای وای تن تو رو خاکها  کشیدن)2                  
(واویلا نبود یه جای سالم به تنت   واویلا که پاره پاره شد پیراهنت)2    
                           [(العفو بحق الحسین)3]2

 


متن سینه زنی زمینه شب هفتم محرم حضرت علی اصغر (ع) با سبک سید رضا تحویلدار -( نبر بچمو بیرون خیمه آفتابه )

نبر بچمو
بیرون خیمه آفتابه
نبر بچمو
بزار تو آغوشم بخوابه
هرمله در کمینه هی میزنم به سینه
برو ولی یه جور ببرش که بچمو نبینه
وای وای اگه رو نیزه جابگیره
وای وای الهی مادرش بمیره
نبر بچمو
بیرون خیمه آفتابه
نبر بچمو
بزار تو آغوشم بخوابه
نبر بچمو
میخوام که شادیشو ببینم
نبر بچمو
میخوام دومادیشو ببینم
وای وای اگه رو نیزه جابگیره
وای وای الهی مادرش بمیره
نبر بچمو
خون زیر گلوشو پاک کن
نبر بچمو
به جای اون ربابو خاک کن
ببین به اشک چشمام هرمله هی میخنده
یه جوری زد سرش رو به یه مویی بنده
نبر بچمو
برس به داد من خدایا
نبر بچمو
نیزه نزن میون خاکا
دله منو شکستن
دیگه پی چی هستن
سرعلی اصغرمو
به روی نیزه بستن


شعر شب هفتم حضرت علی اصغر(ع) -( ای به سر دست همه هست من )

 ای به سر دست همه هست من
تبسّمت برده دل از دست من
ای در دریای امید حسین
اول و آخرین شهید حسین
سوخته و سوخته و سوخته
دیده به شانة پدر دوخته
تو سند زندة کربلایی
تو مهر پروندة کربلایی
تو کودک شیری نه، طفل شیری
صغیر نه، صغیر نه، کبیری
ستارة برج سعادتی تو
سورة کوچک شهادتی تو
نگاه کن به چشم نیم بازت
که فاطمه آمده پیشبازت
بس که ز تشنگی به تاب و تبی
اشک نداری که کنی تر لبی
تشنه تر از تشنه لبان گوش کن
آب ز پیکان بلا نوش کن
می برمت تا که فدایت کنم
باش که تقدیم خدایت کنم
چشم گشا کودک مدهوش من
قتلگه توست در آغوش من
سینه سپر باش که حظی کنی
خنده بزن چند تلظی کنی
تلظی ات قلب مرا آب کرد
رباب را ز گریه بی تاب کرد
خنده بزن روز شهادت توست
شهادت تو نه، ولادت توست
روی به قتلگاه کن اصغرم
حرمله را نگاه کن اصغرم
روز بزرگ امتحان آمده
حرمله با تیر و کمان آمده
آه خدایا جگرم پاره شد
حنجر خشک پسرم پاره شد
تیر که بر حنجر خشکت نشست
راه نفس را به گلوی تو بست



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی